Post by 死活水;1903639
ik ben niet met je eens wat betreft dat ze geen nederlands kan. Hoezo kan ze geen nederlands?Begrijp jij dan niet wat zij heeft geschreven?
of geef je antwoord op iets wat je niet begrijpt en haal je woorden uit de lucht? ik ben van mening dat ze zich echter wel in abn kan uiten.(要让它uiten些什么东西) alhoewel niet alles correct is of wat dan ook. enige schrijffout of slordigheid moet kunnen denk ik(用denk更自然). jij of haar maak me niks uit (???) Ga elkaar niet zitten afzeiken om ieders fouten. Doe dat maar met mijn leraar nederlands.(你还有leraar的?) vergeleken met beginners ben ik beter. (goed这个词是这么拼的:goed,不叫goden,要拼错两个地方了,所以不会是打字错误对吧)
en dat ik nu in nederlands schrijf wil niet zeggen dat ik jullie mijn gebrekkig nederlands wil voorstellen(of belachelijk: 'tentoon wil stellen') maar gewoon omdat mijn chinees zelfs slechter is. 还漏了这张帖子。
人称代词你不太会用对吧?很多都用反了,经常把ik写成je和jullie等,还有现在还不是你练句首小写字母、省略标点和随意弄两个打错字的时候,以后你倒是可以模仿一下。你说你中文更差(你应该不是个banana对吧)我可以给你介绍懂中文的老师,不知道你什么语言比较好可以给你作教学用语?不过你中文阅读还挺好,能看懂我这么长的中文帖并试图用外语回帖。
>>Begrijp jij dan niet wat zij heeft geschreven? of geef je antwoord op iets wat je niet begrijpt en haal je de woorden uit de lucht?
lol, toch wel. 如果你连那种洋泾浜的inconsistent tot,personlijke preferenties(这种也不叫什么schrijffout of slordigheid之类)都没看明白begrijpen不了那就不太适合在这把什么东西给我uit de lucht halen了,说明你没怎么好好跟你那leraar学过荷兰话,懂吧?
jij of haar maak me niks uit (???)
这句话主语是haar?动词是maak?该不会两个都是键盘敲太快的结果吧。
ik ben van mening dat.. vergeleken met beginners ben ik beter.
现在还不是你van mening的时候或者把自己跟其他beginner们vergelijken的时候。先把中文母语学好了能用母语回我的帖子了再学说外语不迟对吧。Groetjes! |