Post by jiasdreams;1902942
Ik dank je zeer voor je moeite, maar het duurde wel eventjes (twee dagen) om jouw antwoord te krijgen. Het klopt dat dat 'de Nederlandse taal' had moeten zijn, 'heb' (van de tweede correctie) kan echter weggelaten worden, ligt totaal aan persoonlijke voorkeuren.
Persoonlijk ben ik niet van plan om jou of een andere te ootmoedigen, ook niet om aan jou te laten zien dat mijn Nederlands beter is dan dat van jou(dat van een kamergeleerde). Maar ik vind jouw posts altijd langdradig, vaak niet van toepassing op het onderwerp van het forum eniets te opschepperig(Vind je niet? Onder dit gedeelte van het forum, wil men Nederlands van elkaar leren & elkaar helpen en niet om te laten zienhoeveel je - als een kamergeleerde - weet van de dialecten van Europa).
Het Algemeen Beschaafd Nederlands had je misschien wel eens gehoord. De traditionele post bedoelt men: Post, tot tegenstelling van e-mail en andere type elektronische post, die men in de brievenbus krijgt.
Als je "al ongeveer twee jaar geleden" en niet alleen "al twee jaar geleden" bij Google intoetst, zal je het volgende resultaat krijgen: Results 11 - 20 of about 22 for "al ongeveer twee jaar geledenhttp://www.google.com/search?sou ... ee+jaar+geleden+%22
Bovendien zijn deze treffers herhalend en ook nog eens van sites 'zonder autoriteit' zoals www.ciao-shoppings.nl.
另外,前面我用错的那个词是zich opheffen而不是opheffen,自反动词的概念我觉得你应该还是有的吧。看一下里面还有个hier,有语感的话应该不会猜错成什么opgeven之类,对吧。
Als een geslaagde kandidaat van het VWO met een eindcijfer van 7, had ik je tekst niet kunnen begrijpen. Denk je dat het aan mijn Nederlands ligt?
Correcties en Verbeteringen.
改了第二段的几个地方。现在我基本清楚荷兰语拿个VWOeindcijfer7的人大致是个怎样一个状态了。这种考试应该没什么吸引力。后面几段我就不帮你改了。
好了请用中文吧。你前面是装了中文输入法的我知道。用不用heb是根本的逻辑问题,不是什么ligt aan persoonlijke voorkeuren(而不是什么preferenties什么inconsistent tot,典型的anglicism,这两个词组你可以回去好好学一下。不该用anglicism的地方就不该用anglicism)而是根本的semantics逻辑的问题,这个讲起来有点费时间,今天我一时半会儿就不跟你讲了。
(Vind je niet? Onder dit gedeelte van het forum, wil men Nederlands van elkaar leren & elkaar helpen en niet om te laten zienhoeveel je - als een kamergeleerde - weet van de dialecten van Europa). 这不是借口,我的off-topic的帖子充其量不超过两张。这个不是问题你心里应该清楚。
这是很正常的,不信你输随便写一篇500个词的文章打上引号再到google上去搜搜看,还能不能返回一个结果集?而且这跟tautologie没有任何关系。除非你不懂tautologie是什么意思,或者没学懂al,ongeveer和geleden的意思。应该不至于对吧。
Als een geslaagde kandidaat van het VWO met een eindcijfer van 7, had ik je tekst niet kunnen begrijpen. Denk je dat het aan mijn Nederlands ligt? Nou, ik wil me toch even afvragen, of je helemaal hebt snapt wat ik daar toen mee bedoelde..
我废话不多说,有废话过两天陪你聊了。 |