在tnt的网站上投诉并让他们给我一个合理解释,下面给我的回复。
大概意思好像是他们要把所有包裹从北京弄到上海,与中国邮政的沟通有困难。(明天找荷兰朋友给翻译下,我的荷兰语不行啊。。。)
Geachte mevrouw ***,
Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat uw pakket naar China nog niet is aangekomen op het adres van verzending. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is. Graag leg ik uit wat u kunt doen.
Ondanks gemaakte afspraken met China Post is er helaas sprake van afvoer problemen naar China. Heeft te maken met overstap van vliegen van Beijing naar Shanghai. Dit levert momenteel nog problemen op, communicatie met China Post is lastig. Er wordt geprobeerd de achterstand zsm weg te werken, maar er zijn hierdoor dus wel zendingen langer onderweg.
Helaas is de status van uw pakket niet in onze administratie te achterhalen. De reden is dat het postbedrijf in het land van bestemming geen digitale administratie bijhoudt.
Hoe lang het duurt voordat een pakket aankomt, hangt af van naar welk land u het pakket verstuurd. TNT Post Pakketservice is voor de aflevering bij de geadresseerde afhankelijk van de buitenlandse postdienst. Hoe lang het duurt voordat het pakket wordt bezorgd, vindt u via deze link: http://www.tntpost.nl/zakelijk/internationaal/verzendvoorwaarden/?tab=2.
Wanneer uw poststuk te lang onderweg is, dan kunt u uit laten zoeken waar uw zending is. Hiervoor vult u het Navraagformulier in. U treft het formulier als bijlage aan. Ik verzoek u om deze uit te printen en zo volledig mogelijk, inclusief de barcode, in te vullen. Het ingevulde formulier kunt u kosteloos versturen naar:
TNT Post Klantenservice
Antwoordnummer 6277
8900 VC Leeuwarden
Om dit bestand te openen heeft u Adobe Acrobat Reader nodig. Dit programma is gratis te downloaden vanaf: www.adobe.nl.
U ontvangt binnen 14 werkdagen een ontvangstbevestiging. Uw klacht betreft een internationale zending, waardoor een deel van het onderzoek mogelijk plaatsvindt in het buitenland. Voor dit deel van het onderzoek zijn wij afhankelijk van andere nationale postbedrijven. Hierdoor kan het onderzoek maximaal 3 maanden in beslag nemen. Zodra wij informatie hebben ontvangen, laten wij u schriftelijk weten wat de uitkomst is.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Cyrielle Scheffer
Klantenservice TNT Post Pakketservice
www.tntpostpakketservice.nl |