Het lelijkste gebouw
Als lelijkste gebouw van Nederland vind ik zonder meer het Schouwburgplein te Rotterdam.. Waarom? Toen ik net in Rotterdam aangekomen ben , heb ik meteen dit plein gezien .Grauwe gebouw staat in grauwe hemel met iets rood gevaarlijk kunststof materiaal erbij! Ze liggen allemaal op de plein ,die zogenaamde “een gezellig symbool van rotterdam ”
In het noorden staat Pathe , die grote bioscoop in Rotterdam .de ingang vind zich in het westen van bioscoop ,daar tegen de ingang zijn alle woongebouwen .Wat vind ik de meest afschuwelijk
Is de aarde van het Schouwburgplein. . Het plein staat daarmee symbool voor de stad: in potentie het meest interessante wat Nederland te bieden heeft, maar daar zijn nog wel wat denkstappen en handelen voor nodig. . Dus het plein staat samen met het Stationsplein en het winkelcentrum nog Stadhuisplein . Nu lopen mensen gillend over een mozaïek van lelijk en gevaarlijk kunststof materiaal van de ene kant van het plein naar de andere.
In Nederland het regent vaak, natuurlijk zijn de materiaal van de floer nat geworden .and water is steeds te glitschig . als het regent word dit plein heel gevaarlijk . De omgeving heeft al genoeg te bieden. . Pathé is doet precies het tegenovergestelde en kan daarmee gerekend worden tot criminele architectuur. Het berooft Rotterdam van het tot bloei kunnen komen van het mooiste plein van Nederland en omstreken.
S.Yu Rotterdam
30.03.2007 |