荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
总有时候  高级海盗  2007-4-1 00:34:16 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

都是高手啊,感叹!
怎么我待了几年反而把语法都忘记了,郁闷。反而感觉只要可以理解好像都是对的。
死活水  海贼王  2007-4-1 01:31:41 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Post by 心心小喜鹊;2098865
看了你的话,倍感自己有信心!!!
受很大鼓励啊...看来我还是有希望地

希望大这呢
我来荷兰10来年了
荷兰下学5年(国内的3年纪)纪开始读的
lz学了一个礼拜就这样了 我当年可没有怎么厉害啊
种田的  海贼王  2007-4-1 01:51:57 | 显示全部楼层 来自: 加拿大

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

突然都谦虚起来了。真可爱
gogostudy  见习海盗  2007-4-1 11:22:25 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

ls的前辈们都是高手
我初来乍到的,一点基础也没有,想开始学习。

可否指点一下呢?基本生活用语级别就可以了。有什么书吗?
上那种语言班是不是很贵,很不划算呢?

谢谢前辈们了!
jiasdreams  海贼王  2007-4-1 12:40:16 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Post by gogostudy;2099246
ls的前辈们都是高手
我初来乍到的,一点基础也没有,想开始学习。

可否指点一下呢?基本生活用语级别就可以了。有什么书吗?
上那种语言班是不是很贵,很不划算呢?

谢谢前辈们了!



看这里

http://www.gogodutch.com/-t155542.html?
口水軍團  海贼王  2007-4-1 16:07:09 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Post by 死活水;2098825

所以我问你呀为什么要改成Het is weliswaar geen ABN, maar dat klopt ook wel omdat het een momentopname was.呢?这样就好像一个momentopname 就是geen abn了
还有 Let op de aanhalingsteken. 为什么要注意呢??注意他什么呢?
Als wij die zinnen veranderen dan slaat het niet meer op de verhaal wat lz wil vertellen slaat het verhaal van LZ nergens meer op . (Dat ze gebrekkige Nederlands spraken.)
natuurlijk slaat het verhaal van lz ergens op maar niet op wat zij wil overbrengen.???


Misschien: We moeten de Nederlandse taal zo snel mogelijk leren. Ik ben niet bang voor de uitspraak.
2007-03-28 11:21 PM

Het is weliswaar geen ABN, maar dat klopt ook wel omdat het een momentopname was.
藍色部分的語句是您帖子的原文。我的改動只是根據您的句億加入了一些轉承,期望能讀起來順暢些。我揣測您的原意是說 het is weliswaar geen ABN, maar wel een momentopname. 您的句子並沒有錯誤,只是我個人覺得前後似乎沒有很大的關聯,所以加入了一些”中和成分“。您的問題問得很好,這個句子改過之後其實還是有問題的。所以我在後面提到這句話和最後一句轉承有疑問。

至於 "let op"是基於同樣的理由,您在原貼中説道,“這些都是場景對話,因爲有引號“。根據您的句億,我精簡了一下用詞。意思是讓大家注意到這裡的引號,同上下文聯係,引號内是初學荷蘭語人士的對話,所以會有語用錯誤。

希望此番解釋清楚原意。或許是我多言,不過改動您的句子並非表示對您的荷文水平有質疑,相反,表示有互相探討的必要。
此次討論可以告一段落。
死活水  海贼王  2007-4-1 22:41:55 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Post by 口水軍團;2099658
Het is weliswaar geen ABN, maar dat klopt ook wel omdat het een momentopname was.
藍色部分的語句是您帖子的原文。我的改動只是根據您的句億加入了一些轉承,期望能讀起來順暢些。我揣測您的原意是說 het is weliswaar geen ABN, maar wel een momentopname. 您的句子並沒有錯誤,只是我個人覺得前後似乎沒有很大的關聯,所以加入了一些”中和成分“。您的問題問得很好,這個句子改過之後其實還是有問題的。所以我在後面提到這句話和最後一句轉承有疑問。

至於 "let op"是基於同樣的理由,您在原貼中説道,“這些都是場景對話,因爲有引號“。根據您的句億,我精簡了一下用詞。意思是讓大家注意到這裡的引號,同上下文聯係,引號内是初學荷蘭語人士的對話,所以會有語用錯誤。

希望此番解釋清楚原意。或許是我多言,不過改動您的句子並非表示對您的荷文水平有質疑,相反,表示有互相探討的必要。
此次討論可以告一段落。

我的原文是这个 (12楼 是用来回答11楼的疑问)
死活水Het is weliswaar geen ABN maar het is een moment opname van wat zij op die ene moment heeft gezegd. Het is ook tussen aanhalingsteken. Als wij die zinnen veranderen dan slaat het niet meer op de verhaal wat lz wil vertellen. (Dat ze gebrekkige Nederlands spraken.)
Alhoewel het mogelijk is om een zin bij te zetten van: “sowieso moeten we zo snel mogelijk te leren, heb ik erg geen bang voor uitspraak !" terwijl ik We moeten Nederlands zo snel mogelijk leren en ik ben niet bang voor de uitspraak. Bedoelde.

我没有说你说我荷兰语不好啊我也没有这个意思啊
只是你要是改哪也得要改的好才行啊
而你只是把他改成一句”完美“的句子更好的句子 而扭曲我本想表达的意思。
就拿头一句来说 Het is weliswaar geen ABN maar het is een moment opname van wat zij op die ene moment heeft gezegd. 当然这句可以用无数种句子表达这个意思 例如:het is misschien geen abn maar dat is wat zij heeft gezegd dus waarom zal je het veranderen? 或 waarom zal je het veranderen? het is een momentopname van wat zij op die ene moment heeft gezegd. 等等。。而你改了 Het is weliswaar geen ABN, maar dat klopt ook wel omdat het een momentopname was. 这虽然不是“正中”荷兰语, 不过这也对拉 因为他是一个时段记录。而我想说的是这虽然不是abn不过这是他当时所说的。。。。。。???

其他的我也懒的说拉 咋我觉得没人看懂我想说啥呢
独舞轻盈  海贼王  2007-4-2 07:55:47 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Het lelijkste gebouw  
   
  Als lelijkste gebouw van Nederland vind ik zonder meer het Schouwburgplein te Rotterdam.. Waarom? Toen ik net in Rotterdam aangekomen ben , heb ik meteen dit plein gezien .Grauwe gebouw staat in grauwe hemel  met  iets rood gevaarlijk kunststof materiaal erbij! Ze liggen allemaal op de plein ,die zogenaamde “een gezellig symbool van rotterdam ”
   
  In het noorden staat Pathe , die grote bioscoop in Rotterdam .de ingang vind zich in het westen van bioscoop ,daar tegen de ingang zijn alle  woongebouwen .Wat vind ik de meest afschuwelijk
  Is de aarde van  het Schouwburgplein. . Het plein staat daarmee symbool voor de stad: in potentie het meest interessante wat Nederland te bieden heeft, maar daar zijn nog wel wat denkstappen en handelen voor nodig. . Dus het plein staat samen met het Stationsplein en het winkelcentrum nog Stadhuisplein  . Nu lopen mensen gillend over een mozaïek van lelijk en gevaarlijk kunststof materiaal van de ene kant van het plein naar de andere.
   
  In Nederland het regent vaak, natuurlijk zijn de materiaal van de floer  nat geworden .and water  is steeds te glitschig . als het regent  word  dit plein  heel gevaarlijk . De omgeving heeft al genoeg te bieden. . Pathé is doet precies het tegenovergestelde en kan daarmee gerekend worden tot criminele architectuur. Het berooft Rotterdam van het tot bloei kunnen komen van het mooiste plein van Nederland en omstreken.
   
   
  S.Yu  Rotterdam
  30.03.2007
种田的  海贼王  2007-4-2 09:57:04 | 显示全部楼层 来自: 加拿大

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

Post by 独舞轻盈;2100934
Het lelijkste gebouw  
   
  Als lelijkste gebouw van Nederland vind ik zonder meer het Schouwburgplein te Rotterdam.. Waarom? Toen ik net in Rotterdam aangekomen ben , heb ik meteen dit plein gezien .Grauwe gebouw staat in grauwe hemel  met  iets rood gevaarlijk kunststof materiaal erbij! Ze liggen allemaal op de plein ,die zogenaamde “een gezellig symbool van rotterdam ”
   
Ik neem het voortouw!

Het lelijkste gebouw van Nederland vind ik zonder meer het Schouwburgplein in Rotterdam.Waarom? Toen ik net in Rotterdam aangekomen was, zag ik dat plein al. Een grauw gebouw staat in de grauwe hemel met iets (begrijp niet) rood gevaarlijk kunststof materiaal erbij! Ze (wie zijn ze?) lagen allemaal op het plein dat de gezelligheid van rotterdam symboliseerde.
死活水  海贼王  2007-4-3 08:32:55 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: Ik ging gisteren met mijn rondje naar de kroeg !

aankwam
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受