荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-16 19:42:05 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 爱笑的眼睛 于 15-11-2010 20:57 发表
Hi,Ik ben 爱笑的眼睛
Gefeliciteerd 。。。
Ik ben 2 jaar in Nederland,ik woon in Rotterdam nu, ik ben begonen met het leren van Nederlands op de Nederlands school.
我也才开始上我的荷兰语课,要时刻来关注这 ...


Hoi,Ik ben 爱笑的眼睛
Gefeliciteerd 。。。
Ik ben 2 jaar in Nederland. Ik woon in Rotterdam nu en ik ben begonnen met het leren van Nederlands op de Nederlandse school.

Dank je wel!!
写的很不错哦 都是小错误。Hi在时常生活用语里当然是可以说的 但是我觉得有必要说明一下 Hi不是荷兰语哦 是英语荷兰人很习惯在口语中加入外文 比如该说dank je wel的时候说法语merci.
已有1人评分 威望 理由
mandyfervor + 3

查看全部评分 总评分: 威望 +3 

習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-16 20:07:47 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 taak04 于 15-11-2010 21:22 发表
Hoi, ik ben taak04. Ik kwam in Nederland vorige jaar en ik nog woon in Rotterdam ooit sinds. Ik afstudeerde eind Augustus and ben nu op zoek naar een baan. Maar ik vind het zoveel moeilijk om een geschike baan te zoeken. Als ik een baan niet kunnen krijgen op de toekomste maanden, gaan ik meteen naar China terug.

Om reden dat ik mijn zoek jaar ID kaart niet hebben gekregen, blijf ik meestal thuis en leer zelf het Nederlands. Ik hoop dat ik het Nederlands kan vrij spreken en het krantje kan lezen zonder het woordenboek.  Ondanks de vele tijden dat ik besteed aan het leren van het Nederlands, ik heb weinige voortgang behaald. Minstens is het altijd heel goed voor ons om een tweede taal te begrijpen.



Hoi, ik ben taak04. Ik kwam in Nederland vorige jaar en sinds toen woon ik in Rotterdam. Ik ben afgestudeerd eind augustus en ben nu aan het zoeken naar een baan/werk. Maar ik vind het heel moeilijk om een goede baan te vinden. Als ik niet een baan kan vinden in de komende paar maanden, zal  ik meteen terug naar China gaan.

Omdat ik mijn ID kaart nog niet heb gekregen, blijf ik meestal thuis en leer ik zelf het Nederlands. Ik hoop dat ik vloeiend Nederlands kan spreken en de krant kan lezen zonder woorden te gaan opzoeken in het woordenboek.  Hoewel ik heel veel tijd  besteed aan het leren van het Nederlands, is mijn niveau toch niet veel vooruitgegaan. Tenminste, het is altijd heel goed voor ons om een tweede taal te begrijpen.

总结一下哈:
我首先要说 Taak04你的词汇量很大!
我也不说虚话啦 错误的确有点多。但错误越是多 学到的越多!所以一定要继续加油 继续努力啊!
1. 最大的冲突点是 你想把自己的话写的很完美 所以会造很难得句子 用很难的单词。但实际上造句结构越简单越好。当初我学荷兰语的时候 和你有同样的问题 导致漏洞百出。我的荷兰语启蒙老师就叫我尽量把句子写得简短一下 这样语法错误就会减少很多了。
2. 注意谓语的使用。每写完一句话 回过头来读一遍 找找这句话里的主语是什么 那么谓语应该是第一人称还是第二人称?应该是单数还是复数?这个错误在你的小介绍中发现了两次哦。
3. 月份在荷兰语里都用小写:)在英语里是大写。
4. 你的词汇量很大 但有些词使用的并不是很合适。所以这个要用读报来解决啦 就像你的短文里说的一样:)

[ 本帖最后由 習慣①個rén゛ 于 2010-11-16 23:51 编辑 ]
已有2人评分 威望 小红花 理由
mandyfervor + 5 + 2
taak04 + 1 改得好仔细, 太感谢了!

查看全部评分 总评分: 威望 +5  小红花 +3 

習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-16 20:09:46 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
我先去游泳啦 回来再帮18楼和20楼看哈
19楼的美女斑斑你表瞎捣乱:34:
習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-16 23:31:11 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 gracestoter 于 16-11-2010 14:10 发表
Hoi!
Heb je teleurgesteld over mijn twee wordjes? Eigenlijk wil ik veel vragen stellen. Maar eerst komen er twee vragen:
1, Hoe oud was je toen je Nederland bent gekomen?
2, Wat ga je doen als je Nederlands afgestudeerd bent?



Dag!
Wauw hiermee begint een interview haha!
1. Ik was in Nederland gekomen toen ik net geen twaalf was.
2. Nederlands kan nooit afgestudeerd zijn, vind ik. Voor mij is het Nederlandse taal soort van "de tweede moedertaal", bovendien ga ik volgend jaar nog beginnen met mijn universitaire studie in het Nederlands.
習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-16 23:48:56 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 niko-nl 于 16-11-2010 19:03 发表
Nu zit ik in de examenklas en volgend jaar zal ik mijn eindexamen gaan doen in mei.

是不是应该 Nu.... en mei volgend jaar zal ... gaan doen.



这个我还真不知道要怎么回答。我是按照我平时的口语习惯写的。。
MM说的这种变化方式也可行 但是要在mei前面加个介词in.  我个人觉得很少有人按照这种顺序说。。
求大虾指点这个要怎么解释啊
死活水  海贼王  2010-11-17 09:31:49 | 显示全部楼层 来自: 中国浙江杭州
hallo,
ben eigelijk al niet meer gewend om in nl te schrijven.
vandaar alleen hallo
maare 12 jaar... hoe oud ben je nu??
已有1人评分 小红花 理由
習慣①個rén゛ + 2

查看全部评分 总评分: 小红花 +2 

死活水  海贼王  2010-11-17 09:32:25 | 显示全部楼层 来自: 中国浙江杭州
原帖由 xilovejie 于 2010-11-16 16:29 发表
ik ben een lekker ding...
oh shit..
waarom lieg ik nou?



hallo  dingetje
寒轩  中级海盗  2010-11-17 13:45:17 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 習慣①個rén゛ 于 2010-11-16 23:31 发表



Dag!
Wauw hiermee begint een interview haha!
1. Ik was in Nederland gekomen toen ik net geen twaalf was.
2. Nederlands kan nooit afgestudeerd zijn, vind ik. Voor mij is het Nederlandse taal soort ...



hooi, waarschijnlijk zit je op een vwo niveau klas. anders kun je niet naar universiteit gaan studeren XD..maar goed. ik ben dit jaar net gezakt voor het examen.
en nu heb ik een baantje gevonden bij een restaurant en ik werk als een bediening, het is toch leuk als je naar een Nederlands restaurant gaat en zie je meteen een Aziatisch meisje! volgende jaar ga ik weer Nederlands examen maken in mei net als je. maar ik hoef alleen maar Nederlands doen hoor :P.
heb ik genoeg gezegd? ik hoop van wel....

hoor van je...XD
已有1人评分 威望 小红花 理由
習慣①個rén゛ + 5 + 2

查看全部评分 总评分: 威望 +5  小红花 +2 

習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-17 20:03:41 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 死活水 于 17-11-2010 09:31 发表
hallo,
ben eigelijk al niet meer gewend om in nl te schrijven.
vandaar alleen hallo
maare 12 jaar... hoe oud ben je nu??


Hoezo niet meer gewend? Jij woont nu in Nederland!!!
Ik ben nu achtien.
習慣①個rén゛  ↗贵宾↗  2010-11-17 20:08:36 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 寒轩 于 17-11-2010 13:45 发表



hooi, waarschijnlijk zit je op een vwo niveau klas. anders kun je niet naar universiteit gaan studeren XD..maar goed. ik ben dit jaar net gezakt voor het examen.
en nu heb ik een baantje gevonden bij een restaurant en ik werk als een bediening, het is toch leuk als je naar een Nederlands restaurant gaat en zie je meteen een Aziatisch meisje! volgende jaar ga ik weer Nederlands examen maken in mei net als je. maar ik hoef alleen maar Nederlands doen hoor :P.
heb ik genoeg gezegd? ik hoop van wel....

hoor van je...XD


Ik dacht al dat je echt op een hoge niveau bent met Nederlands,,zo te zien heb ik inderdaad gelijk haha. Ja ik zit nu in 6V. Echt chill dat je maar een vak hoeft te doen! En nog een werk daarbij,, lekker geld verdienen!!! Had je een onvoldoende gekregen voor Nederlands vorig jaar?  
Succes met je examen dan!
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受