原帖由 taak04 于 15-11-2010 21:22 发表
Hoi, ik ben taak04. Ik kwam in Nederland vorige jaar en ik nog woon in Rotterdam ooit sinds. Ik afstudeerde eind Augustus and ben nu op zoek naar een baan. Maar ik vind het zoveel moeilijk om een geschike baan te zoeken. Als ik een baan niet kunnen krijgen op de toekomste maanden, gaan ik meteen naar China terug.
Om reden dat ik mijn zoek jaar ID kaart niet hebben gekregen, blijf ik meestal thuis en leer zelf het Nederlands. Ik hoop dat ik het Nederlands kan vrij spreken en het krantje kan lezen zonder het woordenboek. Ondanks de vele tijden dat ik besteed aan het leren van het Nederlands, ik heb weinige voortgang behaald. Minstens is het altijd heel goed voor ons om een tweede taal te begrijpen.
Hoi, ik ben taak04. Ik kwam in Nederland vorige jaar en sinds toen woon ik in Rotterdam. Ik ben afgestudeerd eind augustus en ben nu aan het zoeken naar een baan/werk. Maar ik vind het heel moeilijk om een goede baan te vinden. Als ik niet een baan kan vinden in de komende paar maanden, zal ik meteen terug naar China gaan.
Omdat ik mijn ID kaart nog niet heb gekregen, blijf ik meestal thuis en leer ik zelf het Nederlands. Ik hoop dat ik vloeiend Nederlands kan spreken en de krant kan lezen zonder woorden te gaan opzoeken in het woordenboek. Hoewel ik heel veel tijd besteed aan het leren van het Nederlands, is mijn niveau toch niet veel vooruitgegaan. Tenminste, het is altijd heel goed voor ons om een tweede taal te begrijpen.
总结一下哈:
我首先要说 Taak04你的词汇量很大!
我也不说虚话啦 错误的确有点多。但错误越是多 学到的越多!所以一定要继续加油 继续努力啊!
1. 最大的冲突点是 你想把自己的话写的很完美 所以会造很难得句子 用很难的单词。但实际上造句结构越简单越好。当初我学荷兰语的时候 和你有同样的问题 导致漏洞百出。我的荷兰语启蒙老师就叫我尽量把句子写得简短一下 这样语法错误就会减少很多了。
2. 注意谓语的使用。每写完一句话 回过头来读一遍 找找这句话里的主语是什么 那么谓语应该是第一人称还是第二人称?应该是单数还是复数?这个错误在你的小介绍中发现了两次哦。
3. 月份在荷兰语里都用小写:)在英语里是大写。
4. 你的词汇量很大 但有些词使用的并不是很合适。所以这个要用读报来解决啦 就像你的短文里说的一样:)
[ 本帖最后由 習慣①個rén゛ 于 2010-11-16 23:51 编辑 ] |
-
查看全部评分
总评分:
威望 +5
小红花 +3
|