汗...2 hours before...LZ需要加强英语锻炼,不然沟通恐怕会造成误解.
看了KFC的回信,里面说到,Ik begreep het niet, en vroeg wat ubedoelde. U vervolgens verhefte u stem en zij, is er een probleem? Ikzei er is geen probleem, en u verhefte weer u stem. Ik vertelde u dat ik dat niet zomaar accepteer dat iemand zijn stem verheft zonder enigereden. U kunt ook normaal praten. Ik heb u toen aangegeven dat ik uniet meer verder wilde helpen, maar dat een van mijn andere collega's ugraag verder helpt. U wou dit niet, want u had niet meer besteld.
Vervolgensbegint u mij uit te schelden en ook nog eens uw vriendin. Dit vond ik onacceptabel! Ik heb hierdoor ook misschien mijn stem naar u toeverheft, wat achteraf gezien niet netjes en klantgericht was. Hiervoorbiedt ik nogmaals mijn excuses aan.
我觉得问题就在这里,店员说,他不能理解你的意思也不能理解你之前的意思.然后你提高嗓门问IS THERE ANY PROBLEM? 他觉得没有任何问题.然后你又提高嗓门说话. 他觉得他不能接受别人这样提高嗓门说话而没有任何理由.你完全可以用正常的语调说话.可见LZ当时的态度恐怕不咋地. 后面又写到,后来你和你的女朋友又斥责,他觉得他不能接受了.然后他说,恐怕这时他的态度也不好了...最后他再次向你道歉.
所以说,有话要好好说,到了西方,就要学会用他们的方式来沟通,再继续用中国式的沟通方式,往往适得其反. 当然话说回来,店员的做法是绝对错误的,不管什么情况,不能对客人无理.
|