Ik ben 4 jaar in Nederland en volg nu de opleiding Accountancy aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Net als je zit ik nu ook in het derde jaar. Naast mijn studie werk ik in een accountantkantoor vlakbij mijn huis. Werk je ook?
In het vorige jaar ben ik heel vaak in HKU geweest. Is jouw school vlakbij HkU? Ik ken Utrecht niet zo goed.
hehe, ik ben aan het proberen om 100 woorden te typen zodat ik 20 tudou kan krijgen. Het is een hard werk, hoor, vooral wanneer niks bijzonders te zeggen zijn.
Als we iets gaan overleggen of disccuseren, wordt het iets makkelijker. Maar goed, deze post is bedoeld voor onzinvolle posten.
Hoe bevalt de studie? Moeten jullie ook af en toe POP (persoonlijke ontwikkelingsplan) maken?
Post by jackieye;2958325
ik ben Jackie, de reden waarom ik altijd Jackie gebruik, is dat mijn chinese naam niet te herkenen is door meeste chinese.ben al 7 jaar in Nederland, studeer opleiding Accountancy aan Hogeschool Utrecht (HU). heb nu paspoort en rijbewijs, en lijkt nu heel veel op Nederlander, maar toch wil ik zeer graag dat anderen mij als chinese beschouwen.
Ik besteed een grote gedeelte van mijn vrijtijd aan chaten en onze forum, ongeveer 4 uurtjes per dag. Daarnaast ben ik gek op sport, basketball, badminton, noem maar op. Maar ik ben al een paar jaren gestopt met basketball spelen... Ik heb ook badminton sport m.b.t. chinese studenten in Utrehct georganiseerd, het is een hoop werk, maar toch komt het langzaamerhand tot gewenst niveau.
In de toekomst wil ik graag verder studeren aan master aan HU, daarna wil ik een paar jaren in de praktijk gaan werken, dan kan ik op mijn eigen voet staan. Ondertussen zal ik misschien gaan samenwerken met mijn vader, om een eigen restaurantje te starten. Maken jullie geen zorg, dat zal geen invloed hebben op mijn carrier, omdat die in de vorm van bijsturen zal gebeuren. |