荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
Opdracht:

Schrijf een korte tekst: wat zou u doen als u een miljoen zou winnen in de loterij? (gebruik de conditionalis)



Als ik een miljonair was, zou ik plastische chirurgie laten doen. Ik zou een paar ogen, neus, lippen, haar willen hebben, en er perfect willen uitzien zoals Nicole Kidman.



Als ik veel geld zou hebben, kocht ik een luxe huis. Het is high-tech gecontroleerd waardoor het raam, de deur en de TV open of dicht gaan. en het licht uit-of aangaat. Alle technische huishoudelijke apparaten zouden helemaal gecontroleerd worden door een Computer-programma.



Als ik veel geld had, zou ik een auto kopen. Het zou een vliegende auto zijn, als een vliegtuig. De auto zou automatisch rijden. Het zou heel leuk zijn om een unieke auto te hebben.


Als ik veel geld had, zou ik met vakantie gaan. Ik zou graag naar Antarctica gaan. en ik zou ook naar de maan gaan. Ik vind het echt spannend.

精彩评论19

一冰  中级海盗  2005-7-13 16:16:18 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Als ik morgen een miljoen win in de loterij, zou ik mijn schuld in China afbetalen, een betere auto kopen en een gave wereldreis maken. De rest zou ik sparen voor later, voor huisje-boompje-beestje'',blablabla....  

OF ,,Een miljoen? Meteen beleggen!
henkjan  ↗贵宾↗  2005-7-14 23:32:09 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

不错,多多鼓励。
讨厌网名带猪的人  中级海盗  2005-7-15 06:45:04 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Post by 一冰
voor later
OF ,,Een miljoen? Meteen beleggen!


哈哈哈,voor later,wat bedoel je?

voor toekomst
even kijken  见习海盗  2005-7-15 13:45:07 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Post by henkjan
不错,多多鼓励。
dank je.
Ik hoop dat ik snel Nederlands kunnen leren, want ik woon nu in dit land.
Chappie  中级海盗  2005-7-15 20:09:45 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Lots of simple grammer mistakes

Ik zou een paar ogen, neus, lippen, haar willen hebben, en er perfect willen uitzien zoals Nicole Kidman. (bad sentence structure)



Als ik veel geld zou hebben, kocht(future tense) ik een luxe huis. Het is high-tech gecontroleerd waardoor het raam, de deur en de TV open of dicht gaan. en het licht uit-of aangaat. Alle technische huishoudelijke apparaten zouden helemaal gecontroleerd worden door een Computer-programma. (bad sentence structure and use of wrong words)



Als ik veel geld had, zou ik een auto kopen. Het zou een vliegende auto zijn, als (net als)een vliegtuig. De auto zou automatisch rijden. Het zou heel leuk zijn om een unieke auto te hebben.

  
Als ik veel geld had, zou ik met vakantie gaan. Ik zou graag naar Antarctica gaan. en ik zou(wrong verb) ook naar de maan gaan. Ik vind het echt spannend.

==
Als ik een miljoen zou winnen in de loterij, dan ga ik het volgende doen:

30% beleggen
30% mijn ouders op pensioen sturen
en de overige 40% gaan naar......

Een geasfalteerde snelweg maken van Wenzhou naar mijn ouders geboortedorp/stad en een bejaarde tehuis bouwen voor alle huacao's :P
讨厌网名带猪的人  中级海盗  2005-7-16 05:18:41 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

dank je.
Ik hoop dat ik snel Nederlands kunnen(kan) leren, want ik woon nu in dit land.

er is geen logica in wat je zegt.
讨厌网名带猪的人  中级海盗  2005-7-16 05:32:29 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Lots of simple grammer( grammatical) mistakes

Ik zou een paar ogen, neus, lippen, haar willen hebben, en er perfect willen uitzien zoals Nicole Kidman. (bad sentence structure,ik denk van wel)



Als ik veel geld zou hebben, kocht(future tense,ga kopen) ik een luxe huis. Het is high-tech gecontroleerd waardoor het raam, de deur en de TV open of dicht gaan. en het licht uit-of aangaat. Alle technische huishoudelijke apparaten zouden helemaal gecontroleerd worden door een Computer-programma. (bad sentence structure and use of wrong words)



Als ik veel geld had, zou ik een auto kopen. Het zou een vliegende auto zijn, als (net als)een(het) vliegtuig. De auto zou automatisch rijden. Het zou heel leuk zijn om een unieke auto te hebben.


Als ik veel geld had, zou ik met vakantie gaan. Ik zou graag naar Antarctica gaan. en ik zou(wrong verb) ook naar de maan gaan. Ik vind het echt spannend.

==
Als ik een miljoen zou winnen in de loterij, dan ga ik het volgende doen:

30% beleggen
30% mijn ouders op pensioen sturen
en de overige 40% gaan(gaat) naar......

Een geasfalteerde snelweg maken van Wenzhou naar mijn ouders geboortedorp/stad en een bejaarde tehuis(bejaardentehuis of  bejaardenhuis) bouwen voor alle huacao's :P
Chappie  中级海盗  2005-7-16 13:42:15 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

hehe lots of mistakes ...
even kijken  见习海盗  2005-7-17 09:48:42 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 处女作,请各位大虾多多指点

Post by Chappie
hehe lots of mistakes ...


Ik krijg  twee avond lessen per week op Albeda Collage. en er is allen half jaar van beginer 0

Thanks for all your advice and suggestion, I'll improve it in future.
12下一页
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受