荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
如果可能,请尽量转帖到荷兰论坛 zz
我昨天在荷兰文的一个论坛上发出了募捐的帖子,由于发的论坛不是严肃性的,所以得到的回馈有很多质疑和不友好的声音。但是,在其中也有很多好心人,捐款到了荷兰红十字会,这让我非常感动。
刚才,我收到一封来自这个论坛网友的信。 他是第一个在帖子里面表示捐助,而且后来还一直维持帖子次序的人。他不仅帮我把开始发的英文的求助信翻译成了非常标准的荷兰文,还为那些在帖子里面有脑残行为的人向我道歉。这让我非常感动。
说实话,开始,我对这个帖子也没有抱太大的希望,只是作为成都人,四川人,中国人,我想除了坐在电视电脑前关注救灾局势以外,我想为家乡的父老乡亲做一点事情,尽自己的一份力量。哪怕只有一个人看到帖子,只有一个人捐款,也总比一个都没有的好。
没有想到,还是好人多!对于荷兰好心人的帮助,我非常感动。毕竟这是一个和他们没有什么关系的国家,中国对他们来说也没有什么特别的概念,能有这样的帮助,实属不易。
我非常感谢他们,也希望能有更多的同学能把这个信息传递出去,哪怕只是多一个人知道,灾区人民也会多得到一份祝福!!
荷兰文募捐信如下:

Beste mensen,

Onlangs was er een gigantische aardbeving in mijn land, in mijn geboortestad.

Tot nu toe zijn er over de 12.000 doden, en een verschrikkelijk groot aantal mensen zijn nogsteeds vermist en gewond onder het puin.

De provincie waar ik vandaan kom is een vredelievende en prachtige omgeving en staat (onder andere) bekend om de Panda-beer, heerlijke delicatessen, en de zéér prettige leefomstandigheden. Het wordt door velen ook wel "het hemelse landschap" genoemd.

Ik kan nauwelijks geloven dat deze gruwelijke ramp in mijn geliefde land voorgekomen is..

Ook al zijn mijn familie-leden veilig, er zijn letterlijk tienduizenden slachtoffers. Zij voelen de pijn, de paniek, ze zijn gewond en in levensgevaar.

Die zelfde pijn voel ik deels ook, maar dan in mijn hart..
Ik kan geen nieuwsbericht zien zonder dat de tranen me over de wangen biggelen.. Kinderen liggen onder het puin, verward, huilend en roepend om hun moeders. Ouderen, welke al zoveel hebben meegemaakt en aan het eind van hun krachen zijn. En liggen ménsen zoals U en ik, zoals uw kinderen en kleinkinderen zijn. Dieren onder het puin worden ook gered, ook zíj voelen pijn!

Omdat ik in nu Nederland zit, kan ik ze helaas fysiek niet helpen, alleen
mentaal en door anderen te vragen óók een helpend handje toe te steken.

Luistert u alstublíeft naar uw hart en help mijn volk, door geld te sturen naar het Rode Kruis Nederland.

Het hoeft niet veel te zijn, alle kleine beetjes helpen.. Al is het maar één euro, het gaat erom dat u naar uw hart heeft geluisterd en daarmee ook het hart van een ander heeft geraakt.

De slachtoffers hebben hóóp nodig, en U kunt zich voorstellen hoeveel hoop het geeft als iemand wéét dat hij of zij gered wordt, mede door úw hulp..

Help alstublieft, een klein beetje menselijkheid en hulp is alles wat ik vraag.

Ik dank u bij voorbaat van harte, voor de mentale steun, maar óók de financiele. U red hiermee vele levens van jong en oud, en kunt gerust trots op uzelf zijn!

RODE KRUIS NEDERLAND
GIRO: 881
O.V.V: Slachtoffers Aardbeving China

www.rodekruis.nl

精彩评论2

Hauschka  ↗GGD爱心大使↗  2008-5-15 19:20:29 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 荷兰文的募捐信,希望大家能在荷兰论坛里转发或打印出来

非常感谢搂住,收藏了

他有个语法错误
是荷兰人都爱犯的语法错误,改一改吧!这句话主语是单数。特地问过荷兰同事了。
en een verschrikkelijk groot aantal mensen is nogsteeds vermist en gewond onder het puin.
eiokinl  ↗贵宾↗  2008-5-15 19:23:09 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 荷兰文的募捐信,希望大家能在荷兰论坛里转发或打印出来

我转了,那个网站打不开
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受