Post by 下乡知青
那个论坛好可气啊,他们讨论中国飞行员的事,说我们中国人是BROODROOF。
Oh ja, zit momenteel in China. 2 van die chinese theemutsen mee. Wat een drama. Spreken geen fatsoenlijk engels, weten niet hoe je een fles wijn open moet maken. Je moet er toch niet aan denken wat er met een evacuatie gebeurd....
Het is inderdaad eigenlijk broodroof. De VNV had al lang op haar achterste poten gestaan. Ik vloog laatst ook met zo'n chinese dame en onze nederlandse passagiers verstonden haar niet.(En dat lag niet aan het engels van deze nederlandse pax)
KLM claimt dat de passagiers het willen; ik zou dat wel eens onderbouwd willen zien met feiten van enquetes, voor en na de invoering: westerse passagiers zijn er zeker niet over te spreken.
Het is duidelijk: dit is gewoon een ordinaire bezuiniging, hebben we er blijkbaar nog niet genoeg van gehad. Verder krijgen de chinese collega's (want zo zie ik ze toch maar; zij kunnen er ook niets aan doen) een contract voor 3 jaar.
Ben benieuwd of dit allemaal wettelijk wel mag??
这不是歧视是什么!!
看了此论坛上的原文, 你引用的帖子无非是两个KLM员工对于中国空乘人员服务的抱怨。 我个人倒是觉得没有上升到"种族歧视的“的高度。 心平气和的想象国内空乘人员的服务(或者是英文水平)的确有待提高。
“Cabin Clew. Plepale fol landing
Ni hao eh.. Solly... Good aftelnoon. This is youl filst officel speaking because youl captain is sclewing the stewaldess, light now. My name is Sam Bal Bei, and soon we will land on Beijing Capital Ailpolt. Estimated time of allival: fifteen hundled houls. The weathel in Beijing is bad. It lains the whole day, and the tempelatule is 12 deglees. But we do hope you enjoy youl stay in the Peoples Lepublic of China. Please listen tot KLM onboald ladio duling the apploach. Now playing: Thele ale nine million bicycles in Beijing. Thank you fol flying KLM/AilFlance. Ja, mensen. ”
上边是该论坛上另一位模仿中方乘务员的信息广播,觉得很滑稽有趣。当然此贴不算得礼貌友好。 不过在网络论坛上发表, 插科打诨, 也没有必要大惊小鬼。 再者说, 国内空乘人员得服务确实要比人家得差。 |