荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
yunzhiliu  ↗GGD爱心大使↗  2009-4-3 10:22:04 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 娇娇兔 于 2009-4-3 09:56 发表
我的教练说的是,离合器有四大作用:1.打火发动之前要踩离合。 2.车子起步,要松离合踩油门。 3.换档要踩离合。 4.停车为了不熄火要踩离合。
还有减速时先踩煞车还是先踩离合是看你当时的车速,车速比较高,又想把速度立刻减下 ...

很不错的总结,对离合器有了更新的全面的认识 呵呵

谢谢了
yunzhiliu  ↗GGD爱心大使↗  2009-4-3 10:28:40 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
“疑惑:任何情况下踩刹车之前一定要先把离合踩到底么?”

我疑惑的原因是这样感觉不伤汽车。
原因:离合不松说明齿轮和传动轴挂上了,在驱使汽车前进中(有转速的情况下),这时踩刹车,不是和传动唱反调么? 那齿轮不是很容易受伤?
米王的选择  ↗版主↗  2009-4-3 10:53:12 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 yunzhiliu 于 2009-4-3 11:28 发表
“疑惑:任何情况下踩刹车之前一定要先把离合踩到底么?”

我疑惑的原因是这样感觉不伤汽车。
原因:离合不松说明齿轮和传动轴挂上了,在驱使汽车前进中(有转速的情况下),这时踩刹车,不是和传动唱反调么? 那齿轮不是很容易受伤?:i ...

带合理刹车利用了发动机刹车,等你开多了,就会用减档减速了,更省刹车片...
而且急刹车的时候千万不能松离合的,快停了再松,或者直接熄火也没什么大不了的..起码比撞上强..
isabella6915  四海霸王  2009-4-3 20:59:12 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
我报名时 , 就说: 我以前上了 10节课, 我要2 个月拿驾照。

教练Benjimen第一课就什么都教了, 起步、换档都自己做, 看车镜也必须看, 只
是刹车不让采。  第2 节课就上高速公路了, 变道也做了。
哪个地方我做得不是很好的, 他就找地方让我专门练练。      
还跟我开玩笑 , 我要是方向有点甩 , 他问 :你今天吃了蛇吗?  开到水边 , 他问 : 你有游泳文凭吗?
就是他很计较时间的 ,  写学车卡也写个 5 分钟, 我就吵吵他 , 他差点气
疯了。

我学得每次两节 课,   100 分钟。( 不知 有没有其它姐妹也是这样学得 ? )
isabella6915  四海霸王  2009-4-3 20:59:59 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
Vorige week vrijdag ’s middag heb ik mijn eerst autorijles gehad. Omdat ik van veel vriendinnen heb gehoord dat sommige instructeurs je veel meer lessen laten nemen dan je echt nodig hebt, heb ik mijn vriendin Liya, die al autorijden heeft geleerd meegevraagd of ze kon kijken of de instructeur goed is.

Om 13 minuten over 14.00 uur ben ik in een grijze ‘GOLF’ gestapt. Ik zei tegen de instructeur, ‘  Ik heb ongeveer 10 lessen in China gehad en ik ben ook voor het theorie-examen geslaagd. Ik wil binnen twee manden een rijbewijs halen.  ’  Maar de instructeur zei: ‘  Het auto rijden in China en in Nederland is verschillende, je moet precies doen wat ik aan je vertel.’  ‘Ok ok . ’ Zei ik.

Allereerst ga ik de auto starten. Ik ga twee keer koppelen en gas geven, maar de auto stopt. Liya en de instructeur zeiden beiden: ‘ Je hebt aan het remmen geraakt.’ Daarna heb ik de auto gestart en op ons parkeerplek twee rondjes gereden. Daarna vroeg de instructeur me op straat te rijden.

Op de straat reed ik goed, de instructeur zei: ‘ Goed zo, Isabella.’ Maar ik heb de auto twee keer gestopt want de instructeur gaf meer dan twee opdrachten tegelijktijd, dat kon ik niet doen.  Na dat bespreken met de instructeur vond ik het beter gaan.

Ik heb in de wijk ’s Graveland, waarin ik woon, gereden. Ik heb geoefend in het kijken naar alle spiegels van de auto. Achter me kwamen steeds veel auto’s. Ik vroeg aan de andere mensen: ‘ Hoe kunnen zo veel auto’s op de weg zijn? Het is toch half drie.’ Liya zei: ‘  Tja, het is vandaag vrijdag daarom zijn er zo veel auto’s op de weg. ’  ‘ Tja, In Nederland zijn overal auto’s, wees niet bang hoor. ’Zei de instructeur.

Wat ik wel raar vond is, toen de instructeur zei: ‘ Koppelen,Isabella, ga 2e versnelling. ’  Ik ging de koppeling intrapt drukt om naar 2e  versnelling te schakelen, maar ik raakte niks met mijn voet want de instructeur had dat al gedaan.  Ja, Ik begrijp de instructeur want hij moet voor de veiligheid op de weg verantwoordlijk zijn, maar de vlogende keer wil ik zelf koppelen en schakelen.

Toen de les klaar was, maakte ik een afspraak met de instructeur, hij was een beetje dominant, hij maakte het op volgende week dinsdag, maar ik wil het op woensdag, op dat moment, werd de instructeur gek. Ik glimlachte: ‘ Hi, instructeur, na twee of drie keer zijn we aan elkaar gewend.

Nadat ik het verhaal aan mijn man vertelde, zei mijn man : ‘ Mijn schat is niet zo slecht, want meestel krijgen studenten stress van de instructeur.  ’ Hei, hei, ik ben trots op mezelf.

Liya ook heeft gezegd dat de instructeur goed is want hij wil me alles leren.

Volgende keer moet ik op een hoofdweg rijden.
joyceblue  高级海盗  2009-4-4 07:20:17 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
哇伊莎贝拉好强啊,车技水平应当不错了,荷兰语更是顶呱呱呀... 学习也.你一下上100分钟感觉如何,累吗,和兔MM一样啊,进展一定挺快吧.我仍是每个礼拜一节,感觉也还行.

我第四节刚刚上完,感觉好一些了. 但还是没带我上高速,小试了下倒车,教了我单行线左转弯的PREPOSITION等. 我之前是一个阿拉伯国家的中年MM,40节课了基本每次停车都顿一下,其它她开得很完美. 不过教练表扬我一次停车稳,心里美滋滋了一会.
joyceblue  高级海盗  2009-4-4 07:40:11 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
谢谢楼上各位的指点
yunzhiliu  ↗GGD爱心大使↗  2009-4-6 08:13:57 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
原帖由 米王的选择 于 2009-4-3 11:53 发表

带合理刹车利用了发动机刹车,等你开多了,就会用减档减速了,更省刹车片...
而且急刹车的时候千万不能松离合的,快停了再松,或者直接熄火也没什么大不了的..起码比撞上强.. ...

曾经碰到过,就是高速档换低速档时,不过还没经验,车总是会顿一下。。。
阿尔法罗密欧  ↗贵宾↗  2009-4-6 11:59:00 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
:34: :34: :34: 各位别急,先把自己练好了再说,基础要打好,不然像我这样在国内开了6年的人,照样第一次不过......

所以,还是要努力的啊,荷兰学车,不难,考驾照难啊................一次就是一两百啊,心不疼,肉也疼啊

一把如果国内没开过车的,在车里学的,一般人而言,30+节课,很正常,停车起步,上坡起步,倒档这些都是1节课就会的....但是过十字路口,路口优先,高速等这些却是难向,路考也是最着重看你的高速,十字路口和优先,其他地方,都是差不多就行了的
娇娇兔  ↗贵宾↗  2009-4-9 09:37:16 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
楼上说得有道理,我也觉得好像十字路口,高速比较难。我觉得这里的高速太快了。。。每次汇入高速都要3档踩到底,一进高速就是4档,然后5档,我老觉得太快了,离前面的车很近呢,但是教练又老让我看后视镜不能减速怕后面的车撞上,真是紧张阿。。。
十字路口也是老让我左看右看到处看的。。。越看越紧张,看得都忘了注意前面的车和交通灯了,严重影响操作。。。
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受