发布时间:2007年9月7日 12:07
Utrecht报道:
抵制酒精组织STAP在本周出版的有关酒类广告及其市场在2006年度的发展情况报告中总结道:酒类广告对于青少年具有太大程度的吸引力。
在2006年的各种酒商的广告往往把酒和幽默及一种生活形式相融合。36%的酒商为了其产品能在市场上占有很好的份额,所以把幽默这一元素加入其广告中。就STAP组织的调查显示,这些幽默元素的运用主要是为了吸引青少年的关注。
STAP组织同时提出酒类这一行当越来越趋向于娱乐业。STAP的发言人称:“众多时常浏览网页的青年人会发现,往往喝酒这一行为都被冠上了正面的形象。就我看来,这些广告完全给予人们其正面的形象,而忽略警惕人们,其实上它也是一种有害的,易上瘾的产品。”
Alcoholreclames te aantrekkelijk voor jongeren
Uitgegeven: 7 september 2007 12:07
UTRECHT - Alcoholreclames zijn te aantrekkelijk voor jongeren, dat concludeert de Stichting Alcoholpreventie (STAP) in het deze week gepubliceerde rapport over de trends van alcoholreclame- en marketing in 2006.
Alcoholreclames in 2006 combineerden hun reclameuitingen over drank vaak met humor en lifestyle. 36 Procent van de alcoholreclames voegt humor toe om het product aantrekkelijk in de markt te zetten. Volgens STAP heeft onderzoek aangetoond dat het gebruik van humor in reclames vooral jongeren aanspreekt.
Positief beeld
Ook is STAP van mening dat de alcoholsector zich steeds meer als een entertainmentindustrie profileert. "Voor jongeren is zoveel te doen op internetsites van alcoholische dranken dat zij een positief beeld krijgen van alcohol. Het lijkt mij niet de bedoeling dat een giftige, verslavende stof een positieve associatie oproept", aldus een woordvoerster van STAP.
|