本帖最后由 一叶孤舟 于 2015-2-7 13:51 编辑
GGD上买的二手golf,汽油车手动档,去年4月购入,当时公里数34000,目前公里数56000,2010年的车,我翻了保养记录手册,前车主28000\km时换过空气滤芯,机油,interval service。因为APK要到期了,也需要做保养了,预约了VW的4S店,昨天4S店给我发了个list,除了正常的保养项目外,还说每5年或者12万公里要换distributie riem (550欧),还要换水泵 (125欧)。大众的车都需要这样保养吗??总费用1270欧,整个人瞬间不好了
Bedankt voor het maken van de afspraak, bij deze wil ik graag 16 Februari bevestigen. Volgens onze gegevens heeft de auto nog geen onderhoud gehad sinds aflevering, ik wil u het onderstaande adviseren; · Onderhoudsbeurt 保养 € 290,- · Extra inspectie 60.000 km € 60,- · Interieurluchtfilter vervangen 空气滤芯 € 40,- · Remvloeistof verversen 制动液 € 70,- · Bougies vervangen 火花塞 € 135,- Tevens adviseren wij om de distributie riem elke 5 jaar OF 120.000 km te laten vervangen, hetgeen wat het eerst bereikt wordt is leidend. De kosten voor het vervangen van de distributie riem bedragen € 550,-. Daarbij willen wij u adviseren om de waterpomp mee te vervangen Extra kosten daar voor bedragen € 125,-. Sinds kort kunnen wij u een nieuw product aanbieden, via onderstaande link vindt u hier meer informatie over;
http://www.petromark.eu/nl/producten/11-benzine-additieven/14-petromark-10107-injector-reiniger.html
Wij bieden dit product aan voor EUR: 12,05 incl. BTW, mocht u hiervan gebruik willen maken verneem ik het graag, u kunt dit uiteraard ook aangeven als u de auto komt brengen. Mocht u de distributie riem willen laten vervangen verzoek ik u om dit spoedig door te geven i.v.m. onze planning.
回复各位, 想了想皮带和水泵还是要换的,反正估计到卖车前应该也不用再换这些了。一开始确实被数字给吓到了。谢谢各位!
|