本帖最后由 vividtime 于 2016-1-11 17:11 编辑
StaatsexamenNT2 2013-9
Wij hebben in sep 2013 het examen gemaakt. Er zijn negen verschilende examens elk jaar. Er is altijd een kans dat de studenten dezelfde opdrachten krijgen in hun examens. Dus ik probeerde de inhoud van ons examen op te schrijven en ik hoop dat het jullie helpt. OnderdeelSchrijven Deel A: 58 minuten. Op decomputer. 5 opdrachten. 3 korte zinnen maken, 2 langere opdrachten.
l Korte zinnen: 1. Veelouder/voorzitters van de kinderen in uw school lopen met de kinderen door in de claslokaal. U schrijft:Veel ouders lopen met de kinderen door in de claslokaal in onzeschool, wij vinden dat fijn dat u dat benadrukkt, (? Ik ben dat woord vergetenmaar het betekent “emphasize”) Maar __________.
De andere twee korte opdrachten ben ik al vergeten.
l Langere Opdrachten: 100-150 woorden 1. Gevanenis Instructies • Er komen veel bezokers in de gevanenis, u bent verontwoordlijk voor de veiligheid in de gevanenis. En u wilt de regels aan debeoekers laten weten. Dus u shrijft de instructies over het bezoeken in degevanenis. Het doel van deze intructies is dat u de bezoekers overtuigt dat het blangrijk is voor de bezoekers om de regels te kennen. U moet twee redenen verzinnen. Over het proces moet u over de vijf onderstaande plaatjes bespreken. Bovendien moet u ook iets verzinnen zoals wat het gevolg is als de bezoekers de regels niet volgen. • Vijf plaatjes: • Plaatje1: de bezoekers moeten de ID (bewijs) aan de medewerker van de veiligheid laten zien. • Plaatje2: de tas van de bezoekers wordt gecontroleerd. De bezoekers kunnen geen gevaarlijke dingen in de tas meenemen. (schaar) • Plaatje 3: body check. • Plaatje4: u mag geen cadeaus geven bij het gesprek. • Plaatje5: het gesprek duurt maximaal 30 minuten. 2. Toerism Limburg U wilt een reclame maken voor de niewue studenten over de Opleiding Toerismin de hogeschool Limburg. Twee rededen verzinnen waarom de studenten de Opleiding Toerism moeten kiezen. Twee rededen vezinnen waarom de studenten de hogeschool Limburg moeten kiezen.
Deel B: 62 minuten. Op papier. 6 opdrachten, 4 korte zinnen maken opdrachten, 2 langere opdrachten. l Korte zinnen: 1. Email:U loopt een stage bij heer XXX en u heeft een afspraak met hem gehad, na de afspraak wilt u een email schrijven:
Geachte heer XXX, Na de afspraak keek ik de notitie, ____________________. Met vriendlijke groet, XXX.
2. U bent de editor van een tijdschrijf, u heeft een boek gelezen, de naam van het boek is Succesvol Vergarderen. Dus u schrijft, met dit boek________________________.
3. Deze opdrachten ben ik vergeten, ik herinne me dat wij twee " _____ " moesteninvullen, iets over school. (Niet moeilijk)
4. U wilt een curcus aan uw collega’s geven, maar niemand heeft zich voor deze curcus ingeschreven. Dus u schrijft een email: Beste collega’s, Nu niemand zich voor de curcus XXX heeft ingeschreven, __________________.
l Langere Opdrachten: 100-150 woorden 1. Klachten over de reis naar Spanje. U werkt in een financiele afdeling en u ging met uw collega’s naar Spanje.De reis was geregeld door XXX. Maar het ging niet goed, zie onderstaande plaatjes en uitleg waarom.
Dus u schrijft een brief om uw klachten te indienen. U moet alle drie onderstaande plaatjes beschijven. U moet uw klachten duidelijk indienen over de agenda en moet een oplossing aanvragen.
Plaatje 1: U vertrok vanaf Breda, de bus zou om 8 uur bij het station moeten staan, maar hij kwam pas om 1 uur. Plaatje 2: Het hotel Plaza was vol van 19 tot 22 aug. Plaatje 3: Het museum was dicht toen u daar was.
2. Wondverzorging. 3 plaatjes
U moet uitleggen waarom wondverzorging belangrijk is(twee redenen) . U moet alle plaatjes beschijven. Waarom zijn de producten van Medysine goed voor wondverzorging.
|