请选择 进入手机版 | 继续访问电脑版
荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
本帖最后由 vividtime 于 2014-4-14 22:35 编辑

去年2013年参加了NT2 B2的考试,一次通过之后写了机经,无奈无故被删帖,大量心血付诸一炬。
转眼都2014了,觉得还是把机经发出来吧,留给那些需要的人看。

楼主2012年9月报了Toptaal的课程,当时还是免费学的,一年至B2,周二和周四晚上各一节课。当时报班的时候楼主还在阿姆上班,没想到没多久就换了公司在鹿特丹。于是楼猪白天在鹿特丹上班,周二周四晚上跑回阿姆斯特丹上课,就这样坚持了快一年,不过可能有点语言功底,加上平时上班需要说荷兰语,被逼+有点语感,居然一次通过考试,可能跟英语比较好沾了点便宜,荷兰语的语法和英语差别不是特别大,很多词汇词源也一致,看着比较像。最后考试出来的成绩是:

听力:500 (好险----这个楼主其实是最强的一科居然考的最低差点没过,当时听的比较紧张走神比较严重shit shit shit)
口语:529(这个也是楼主的强项,最后也紧张了,最自信的长文描述逻辑没控制好,考试时间紧张导致图片都没太看明白意思shit)
写作:543(写作楼主一般吧,写出来的句子一般不求最美只求最对,所以一般都不敢用复杂句式,尽量避免het/de的误用以及其他,成绩相对正常)
阅读:580(有点超常发挥,阅读是楼主的最弱项,英语也是,因为楼主最讨厌看长文,不是不会是真的没心情很容易走神,没想到这次还是气定神闲地看下来了,对考分相对满意)


现阶段楼主的荷语水平已经今非昔比了,日常工作口语和文书用荷语已经不在话下,看电视节目也没啥问题,当然政治辩论和talk show还是另当别论。

以下贴出当时考完之后的回忆机经,或许对要考NT2 B2的同学有帮助,毕竟题库就那么大,考来考去的知识点也就那么多,还是很有机会撞上的,我考完之后把这份机经发给我的同学,他们纷纷都说有百分之20-30的相同或者相似的题目。
可能会有不少语法拼写错误,因为毕竟是仓促写的而且也是刚考出来的时候写的,大家将就着看吧。。。



已有8人评分 威望 小红花 理由
lundun33330 + 1 毕业证全套 学历认.正 +微信/Q 496316158.
Ahanc1306 + 1 +微: 1987518008办荷兰大学毕.业.证+成.绩..
annaxu + 1 很给力!
lingan + 1 很给力!
ttoday + 1 很给力!

查看全部评分 总评分: 威望 +18  小红花 +10 

精彩评论318

tracyguo1218  禁止发言  2014-4-15 13:41:15 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
gedetailed . heel leuke. Ik hoop dat ik dezelfde opdracht kan krijgen.
vividtime  中级海盗  2014-4-14 22:27:56 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
本帖最后由 vividtime 于 2016-1-11 17:42 编辑

Onderdeel Lezen
120 minuten, 8 opdrachten. 42 vragen.
游客,如果您要查看本帖隐藏内容请回复


希望以上内容对大家有帮助,祝大家成功!

vividtime  中级海盗  2014-4-14 22:22:14 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
本帖最后由 vividtime 于 2016-1-11 17:11 编辑

StaatsexamenNT2 2013-9
Wij hebben in sep 2013 het examen gemaakt. Er zijn negen verschilende examens elk jaar. Er is altijd een kans dat de studenten dezelfde opdrachten krijgen in hun examens. Dus ik probeerde de inhoud van ons examen op te schrijven en ik hoop dat het jullie helpt.
OnderdeelSchrijven
Deel A:
58 minuten. Op decomputer. 5 opdrachten. 3 korte zinnen maken, 2 langere opdrachten.

l  Korte zinnen:
1.        Veelouder/voorzitters van de kinderen in uw school lopen met de kinderen door in de claslokaal.
U schrijft:Veel ouders lopen met de kinderen door in de claslokaal in onzeschool, wij vinden dat fijn dat u dat benadrukkt, (? Ik ben dat woord vergetenmaar het betekent “emphasize”) Maar __________.

De andere twee korte opdrachten ben ik al vergeten.

l  Langere Opdrachten: 100-150 woorden
1.        Gevanenis Instructies
•      Er komen veel bezokers in de gevanenis, u bent verontwoordlijk voor de veiligheid in de gevanenis. En u wilt de regels aan debeoekers laten weten. Dus u shrijft de instructies over het bezoeken in degevanenis. Het doel van deze intructies is dat u de bezoekers overtuigt dat het blangrijk is voor de bezoekers om de regels te kennen. U moet twee redenen verzinnen. Over het proces moet u over de vijf onderstaande plaatjes bespreken. Bovendien moet u ook iets verzinnen zoals wat het gevolg is als de bezoekers de regels niet volgen.
•      Vijf plaatjes:
•      Plaatje1: de bezoekers moeten de ID (bewijs) aan de medewerker van de veiligheid laten zien.
•      Plaatje2: de tas van de bezoekers wordt gecontroleerd. De bezoekers kunnen geen gevaarlijke dingen in de tas meenemen. (schaar)
•       Plaatje 3: body check.
•      Plaatje4: u mag geen cadeaus geven bij het gesprek.
•      Plaatje5: het gesprek duurt maximaal 30 minuten.
2.        Toerism Limburg
U wilt een reclame maken voor de niewue studenten over de Opleiding Toerismin de hogeschool Limburg.
Twee rededen verzinnen waarom de studenten de Opleiding Toerism moeten kiezen.
Twee rededen vezinnen waarom de studenten de hogeschool Limburg moeten kiezen.


Deel B:
62 minuten. Op papier. 6 opdrachten, 4 korte zinnen maken opdrachten, 2 langere opdrachten.
l  Korte zinnen:
1.        Email:U loopt een stage bij heer XXX en u heeft een afspraak met hem gehad, na de afspraak wilt u een email schrijven:

Geachte heer XXX,
Na de afspraak keek ik de notitie, ____________________.
Met vriendlijke groet,
XXX.

2.        U bent de editor van een tijdschrijf, u heeft een boek gelezen, de naam van het boek is Succesvol Vergarderen.
Dus u schrijft, met dit boek________________________.

3.        Deze opdrachten ben ik vergeten, ik herinne me dat wij twee " _____ " moesteninvullen, iets over school. (Niet moeilijk)

4.        U wilt een curcus aan uw collega’s geven, maar niemand heeft zich voor deze curcus ingeschreven. Dus u schrijft een email:
Beste collega’s,
Nu niemand zich voor de curcus XXX heeft ingeschreven, __________________.

l  Langere Opdrachten: 100-150 woorden
1.        Klachten over de reis naar Spanje.
U werkt in een financiele afdeling en u ging met uw collega’s naar Spanje.De reis was geregeld door XXX. Maar het ging niet goed, zie onderstaande plaatjes en uitleg waarom.

Dus u schrijft een brief om uw klachten te indienen. U moet alle drie onderstaande plaatjes beschijven. U moet uw klachten duidelijk indienen over de agenda en moet een oplossing aanvragen.

Plaatje 1: U vertrok vanaf Breda, de bus zou om 8 uur bij het station moeten staan, maar hij kwam pas om 1 uur.
Plaatje 2: Het hotel Plaza was vol van 19 tot 22 aug.
Plaatje 3: Het museum was dicht toen u daar was.

2.        Wondverzorging. 3 plaatjes

U moet uitleggen waarom wondverzorging belangrijk is(twee redenen) . U moet alle plaatjes beschijven. Waarom zijn de producten van Medysine goed voor wondverzorging.


vividtime  中级海盗  2014-4-14 22:25:11 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
本帖最后由 vividtime 于 2016-1-11 17:22 编辑

Onderdeel Spreken
37 minuten, 17opdrachten.
游客,如果您要查看本帖隐藏内容请回复

vividtime  中级海盗  2014-4-14 22:26:12 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
本帖最后由 vividtime 于 2016-1-11 17:35 编辑

Onderdeel Luisteren
70 minuten, 5opdrachten. 40 vragen.
游客,如果您要查看本帖隐藏内容请回复


四季兔  见习海盗  2014-4-15 06:32:50 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

双一  见习海盗  2014-4-15 08:58:35 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
..................
西瑞  高级海盗  2014-4-15 10:01:30 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

红粉豆  版主  2014-4-15 11:24:43 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
太强了吧~~~这么多都能想起来!!!
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受