jackyzyc 发表于 2012-4-27 22:57
啊? 刚买的车车~ 文中是指2010年往后的呢,还是2010年往前的1.2排量的啊?
多谢提醒哦! ...
新闻说的是从2010的,但是底下荷兰人的评论里,有问题的从2008到2011的都有。是lease的没关系的,私人车有保修也没关系的。荷兰人说dealer都有足够的发动机存货的。
比如
door Henk van Kasteren | 27-04-12 | 11:06 |
Inderdaad. Vandaag wordt de distributieketting van mijn auto (VW Golf variant uit augustus 2008, 1.4 TSI, 122 pk. 62.000 km)) vervangen.
Ik ontdekte het probleem d.m.v van kort ratelend geluid bij de koude start. Duurt ongeveer 2 seconden. Daarna loopt de motor op zich probleemloos.
Garage erkende het probleem en repareert onder garantie.
door Golf 1.2TSI | 26-04-12 | 11:00 |
bij mijn Golf 1.2 TSI uit oktober 2010 moest bij 88.000 km de motor compleet worden vervangen als gevolg van een kapotte zuiger. Was volgens dealer zeer zeldzaam dat een TSI het begaf, maar begin daar sterk aan te twijfelen. O ja, nu (5k later) is de koppeling van de DSG kapot en wordt deze ook onder garantie vervangen.....
door A3aan Meijer | 27-04-12 | 19:30 |
Ik rijd een Golf 1.4 TSI 160 Pk DSG van maart 2009.
Al vanaf de eerste kilometers en onderhoudsbeurten bij de garage gemeld dat de DSG bak, zeker in D 2 hokkerig rijden tot gevolg had. Later zijn er meer problemen gekomen:
Augustus 2011 (60.000 Km), turbo kapot (auto vanuit buitenland gerepatrieerd)
Januari 2012 (67.000 Km), koppeling, vliegwiel en DSG bak vervangen
April 2012 (72.000 Km), overslaande cylinder. Motor moet opengemaakt worden ivm vervanging onderblok. Distributieketting rammelde ook. Na het openmaken van de motor bleek er een stuk van de zuiger afgebroken te zijn. Er wordt een nieuwe zuigerset geplaatst en gelijk wordt de distributieketting ook vervangen.
Kortom, mijn conclusie is toch wel dat deze auto en met name de motor niet echt met veel materiaal tolerantie is gebouwd. Ik heb het geluk dat het een lease-auto is, maar als ik als eenvoudige particulier de discussie met de importeur zou moeten aangaan dan had het mij handen vol geld gekost.
|