本帖最后由 lynn1122 于 2011-12-22 13:52 编辑
公司刚刚帮我咨询过移民局这个问题,回复如下:
Allereerst bied ik u mijn verontschuldigingen aan voor de vertraging in de beantwoording van uw vraag.
Verder kan ik u meedelen dat de aan de kennismigrant verleende verblijfsvergunning regulier voor bepaalde tijd samenhangt met haar verblijf in Nederland. De verblijfsvergunning kan worden ingetrokken als zij haar hoofdverblijf verplaatst naar het buitenland, wat wil zeggen dat zij niet langer duurzaam in Nederland verblijft.
De vraag of er sprake is van verplaatsing van het hoofdverblijf, wordt beantwoord aan de hand van feitelijke omstandigheden. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan uitschrijving uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, de afmelding bij de Belastingdienst wegens vertrek naar het buitenland of het nemen van ontslag bij de werkgever.
In de beleidsregels is opgenomen dat vestiging van het hoofdverblijf buiten Nederland in ieder geval wordt aangenomen als de houder van een verblijfsvergunning meer dan negen achtereenvolgende maanden buiten Nederland heeft verbleven of voor het derde achtereenvolgende jaar meer dan zes achtereenvolgende maanden buiten Nederland heeft verbleven.
Hieruit kunt u afleiden dat als de kennismigrant niet langer dan de hiervoor genoemde periode China verblijft, terwijl haar dienstverband ongewijzigd blijft en zij aan het looncriterium blijft voldoen, vestiging van het hoofdverblijf niet zonder meer wordt aangenomen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. |