请选择 进入手机版 | 继续访问电脑版
荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
我实在是糊涂了。。。

今天去问omdat和doordat的区别。。

老师说。。omdat ——reden...
               doordat___oorzaken

但是我觉得“原因”和“理由“有什么区别呢?

我觉得都一样。。

精彩评论6

杨左使  中级海盗  2004-10-25 16:59:24 | 显示全部楼层 来自: 比利时

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

举个例子//

1。ik kwam te laat______ de trein verdraging had.

2.ik ben laat_______ mijn fiets kapot is.


在线等答案哦。。。

快帮忙拉,,,
Elinie  见习海盗  2004-11-10 21:04:20 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

1.doordat
2omdat.
omdat一般生活中用的比较多,特别上句有waarom提问是,下句回答都用omdat ,连want都不用,这是习惯也是不成问的规定,学荷兰语不用那么死,doordat 在考试和生活中用的并不多.
如果是选择题的话有时可以象英语一样用读的,哪个最顺往往答案就是这个,还有阅读考试或听力要是实在没懂,要瞎蒙的话,经验之谈,荷兰答案大多是A,B,除非很肯定,不然蒙前2着的得分率高.至于你那适用不?就看你自己研究了,祝你考试成功!
compucat  中级海盗  2004-11-10 23:17:36 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

Omdat geeft een reden of een oorzaak aan; doordat geeft een oorzaak aan.


Het onderscheid tussen omdat (= redengevend) en doordat (= oorzaakaanduidend) wordt in het hedendaagse taalgebruik niet meer scherp in acht genomen. Omdat kan nu zowel een reden als een oorzaak aangeven. Doordat kan alleen een oorzaak aangeven. Voorbeelden:

                 (1) Het feest kon niet doorgaan omdat (of: doordat) de kok ziek was geworden.

                 (2) Er is een boete verschuldigd omdat de betaling te laat is uitgevoerd.

                 De meeste geraadpleegde werken maken bijna geen onderscheid meer tussen omdat en doordat om een oorzaak aan te duiden.
compucat  中级海盗  2004-11-10 23:20:51 | 显示全部楼层 来自: 荷兰

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

Hope this will help too:

omdat = because
doordat = which is (caused) by (the fact that)
杨左使  中级海盗  2004-11-11 23:30:50 | 显示全部楼层 来自: 比利时

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

多载。。多载。。。
hollandsch  初上贼船  2004-12-10 06:12:01 | 显示全部楼层 来自: 韩国

回复: 急啊。。周三考试了。。荷兰语问题急问

Kun je me zeggen, "Compucat",

hoe men het verschil van de onderstaande zinnen kan laten zien, bij het vertalen naar het engels of duits,(hoop je misschien een voorbeeld in het engels kunt stellen)

1.Ik geloof dat de uitspraak tot een van de belangrijkste OORZAKEN telt, waardoor talen van elkaar verschillen.

2..................................................................................................................waar talen van elkaar door verschillen.

Ik snap dat er wel een verschil tussen staat:2: , toch heb geen kennis van hoe men de bovengenoemde zinnen naar het engels (of duits) vertaalt/omdraait? Alsjeblieft!
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受