荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
是一共就这么多分,扣完为止,重新考驾照
还是每年这么多分,新一年又是新的开始

[ 本帖最后由 玉米 于 2009-2-23 11:11 编辑 ]

精彩评论12

玉米  四海霸王  2009-2-23 12:12:44 | 显示全部楼层 来自: 法国
没人知道么?没人怕分被扣完了吊销执照么?
liulan  四海霸王  2009-2-23 13:52:29 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
貌似lz违规不少?
lxyvicky  四海霸王  2009-2-23 13:53:30 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
5年5分,一共
玉米  四海霸王  2009-2-23 14:07:04 | 显示全部楼层 来自: 法国
原帖由 lxyvicky 于 2009-2-23 13:53 发表
5年5分,一共

那违规一次扣积分呀?
玉米  四海霸王  2009-2-23 14:08:04 | 显示全部楼层 来自: 法国
原帖由 liulan 于 2009-2-23 13:52 发表
貌似lz违规不少?

呵呵,还好还好,目前还没有,不过不太相信自己。。。。问问至少心里有个低
miffy  海贼王  2009-2-23 14:31:01 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
我也是新驾照,所以都很小心,一般不超速。
coca-cola  ↗贵宾↗  2009-2-23 16:25:46 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
最好问一下考官或者教练或者RDW
玉米  四海霸王  2009-2-24 11:42:09 | 显示全部楼层 来自: 法国
没有人知道具体的哟
楼主  见习海盗  2010-10-24 13:53:14 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
Hoe werkt het beginnersrijbewijs?

    Wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Een punt wordt behaald als de bestuurder een bepaalde zware verkeersovertreding begaat. Wanneer het rijbewijs geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als hij of zij het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.

--------------------
De vijf speerpunten

Inhoud
De vijf speerpunten
De controles richten zich op de Helmgras-feiten: het dragen van de helm, autogordel, rijden door rood licht, alcohol en snelheid. Verkeershandhaving richt zich op deze aandachtsvelden omdat door overtreding van deze punten veel verkeersslachtoffers vallen.

1. Correct dragen van de helm
Sinds 1974 is het dragen van de helm verplicht; voor zowel de bromfietser als voor de motorrijder. Bovendien is het belangrijk dat de helm op de juiste manier wordt gedragen en dat betekent mèt vastgesnoerde kinband. Een helm op, maar niet met kinband bevestigd, biedt onvoldoende veiligheid en is ook strafbaar. Hoofdletsel komt namelijk vrij veel voor bij motor- en bromfietsrijders die de helm niet (goed) op hadden, en zijn vaak ernstig tot zeer ernstig. Omliggende landen pleiten daarom zelfs voor helmgebruik onder fietsers! In Nederland waren er in het jaar 2000 onder de motorrijders en brom- en snorfietsers 196 doden te betreuren. In 2004 vielen 87 doden onder brom- en snorfietsers.

Mind your head™
Het Verkeershandhavingsteam van de politieregio Limburg-Noord wijst jonge bromfietsers op de noodzaak van het dragen van de helm en op hun weggedrag. Het wil de specifieke doelgroep 16- en 17-jarigen op een eigen manier benaderen. Door in samenwerking met de middelbare scholen en het Centraal Bureau Rijvaardigheidstesten waar het bromfietscertificaat behaald wordt, voorlichting te geven over de gevaren die aan het deelnemen in het verkeer als bromfietser, maar ook als toekomstige automobilist, kleven.

2. Dragen van de autogordel
Wie een gordel draagt, loopt een stuk minder risico op letsel bij een ongeval: een afname van 40% door het dragen van de gordel. Wanneer dit ook nog gecombineerd wordt met een airbag wordt dat 50%.
De meeste autobestuurders die de gordel niet om hebben verklaren een hekel te hebben aan het dragen van 'dat ding' of dat men door de haast vergeten was de veiligheidsgordel om te doen. Een ander excuus wat veelal gehoord wordt is dat het niet nodig is om voor kleine ritjes de gordel om te doen.
Maar… Loopt u maar eens tegen een lantaarnpaal. De gemiddelde loopsnelheid is ongeveer 5 km/u. Wanneer u met deze snelheid tegen een lantaarnpaal loopt doet dat al behoorlijk veel pijn. Wanneer u bij een snelheid van 13 km per uur tegen een lantaarnpaal botst is dat een flinke klapper met soms al ernstige verwondingen.

De resultaten van verschillende studies geven aan dat inzittenden van personenauto's bij een botsing 10-50 procent minder kans lopen ernstig gewond te raken als zij de gordel dragen. Voor Nederland wordt de werking geschat op 40 procent met betrekking tot dodelijk letsel en 25 procent met betrekking tot ernstig letsel (ziekenhuisopname), met de aantekening dat nauwkeurige vaststelling van het effect moeilijk is. Dit onderzoek is met name gericht op gordelgebruik op de voorzitplaatsen. De botsvriendelijker omgeving van de achterpassagier en het feit dat hij verder zit van de gevarenzone zijn daarvoor argumenten. De werking van de gordel voor achterpassagiers wordt op grond daarvan geschat op 30 procent voor het voorkomen van dodelijke afloop en 20 procent voor het voorkomen van ernstig letsel (ziekenhuisopname).

3. Stoppen voor rood licht
Een ander belangrijk speerpunt is rood lichtcontrole. Het gebeurt nog te vaak dat weggebruikers door het rood rijden en daarbij voor zeer gevaarlijke situaties zorgen. Er wordt dan ook extra scherp gecontroleerd op dergelijke overtredingen.

Roodlichtkast
Er zijn ook 'roodlichtkasten', afgekort: RLC-kasten. Dit zijn dezelfde palen als die bij snelheidscontroles worden gebruikt maar inwendig zitten ze iets anders in elkaar. Ze hebben de functie om weggebruikers die door rood licht rijden te registreren. Met behulp van detectielussen in het wegdek wordt het rood licht-syteem aangestuurd. Van iedere overtreding worden twee opnamen gemaakt. De eerste opname flitst het voertuig op het moment dat hij door rood rijdt. De tweede opname dient ervoor om te bewijzen dat het voertuig aan het rijden was. Om dat te bewijzen wordt de tweede opname één seconde na de eerste opname gemaakt. Als het voertuig in beweging was, zie je hetzelfde voertuig op de foto maar dan op een andere positie. De resultaatopnamen worden automatisch voorzien van overtredingsgegevens. Namelijk: tijd, datum, rijstrook, roodtijd, geeltijd en snelheid. Ook dit type kasten heeft een radar/flitsinstallatie.

4. Geen alcohol in het verkeer
Het is algemeen aanvaard dat alcohol en verkeer niet samengaan. Alcohol vermindert in hoge mate de reactiesnelheid. Al bij 0,5 alcoholpromillage in je lichaam gaat de reactiesnelheid van 1 naar 2 seconden. Als je met 50 km per uur in de auto 1 seconde trager reageert ben je al 14 meter verder. De afbraak van alcohol in je lichaam is ook niet te versnellen. De lever heeft gemiddeld per glas zo'n vijf kwartier nodig om de alcohol af te breken. Voor 8 glazen jenever, pils of wijn kost dat dus al gauw 10 uur. Rijden onder invloed is een ernstig misdrijf wat bij een veroordeling een strafblad kan opleveren. De boetes zijn dan ook niet mals. Bij een promillage van 1,3 wordt direct het rijbewijs ingenomen. In 2003 bedroeg het aantal geregistreerde verkeersdoden en ziekenhuisgewonden als gevolg van een ongeval waarbij tenminste één van de betrokken bestuurders alcohol had gebruikt 1.083.

Ademanalyse
Het gebeurt nog slechts bij uitzondering dat een bloedproef wordt afgenomen om na te gaan hoeveel alcohol een verdachte heeft gedronken. Tegenwoordig gebeurt dat met behulp van een ademtest. Wanneer tijdens een alcoholcontrole bij een ademtest geconstateerd wordt dat er teveel alcohol is gedronken, wordt op het bureau vervolgens een ademanalyse gemaakt. Deze geeft zeer nauwkeurig aan hoeveel microgrammen alcohol zit in een liter uitgeademde lucht. Via een standaardformule wordt het aantal ug/l omgezet naar het bloedalcoholgehalte, wat wordt uitgedrukt in promilles.

Nieuwe alcohollimiet van 0,2‰
Vanaf 1 januari 2006 gelden er strengere regels voor alcohol in het verkeer. De nieuwe alcohollimiet van 0,2‰ is er voor alle brom- en snorfietsers tot 24 jaar. En voor iedereen die z’n rijbewijs heeft vanaf 30 maart 2002 of het nog gaat halen. De 0,2‰ limiet geldt de eerste vijf jaar nadat het rijbewijs is behaald.
0,2‰ alcohol is weinig, heel weinig. Maar hóe weinig precies, dat is moeilijk te zeggen, omdat alcohol bij iedereen anders valt. Je lichaamsgewicht speelt een rol. En in het ene drankje zit meer alcohol dan in het andere. Of je man of vrouw bent, telt soms ook mee. De beste tip die we je daarom kunnen geven is: drink gewoon geen alcohol, als je nog moet rijden. Dan blijf je altijd aan de veilige kant van de streep.

Waarom geen 0,2‰ voor iedereen?
Het antwoord is helder: de strengere alcohollimiet geldt voor jongere en minder ervaren bestuurders, omdat juist díe groep een hoge kans heeft op een ongeluk. Dat werpt natuurlijk de vraag op wanneer iemand een ervaren bestuurder mag worden genoemd. Die grens is gebaseerd op cijfers en onderzoek. Daaruit blijkt simpelweg dat jongere en minder ervaren bestuurders al bij een alcoholpromillage vanaf 0,2‰ sneller een gevaar op de weg kunnen zijn.

5. Maximumsnelheid handhaven

De meeste ongelukken en de ernst van de letselongevallen heeft te maken met snelheids-overtredingen. Zonder snelheidsbeperkingen wordt het een chaos op de verkeerswegen. Er zouden dan nog meer slachtoffers vallen in het verkeer. In 30 procent van alle ongevallen is snelheid de oorzaak en in 35 procent van de gevallen bepaalt de snelheid ook de aard van het ongeval. Onder de weggebruiker is er ook wel begrip voor snelheidsbeperkende maatregelen.

Maar het blijkt dat een groot gedeelte van de automobilisten moeite heeft om zich te houden aan de snelheidslimieten. Velen van hen denken dat het overschrijden van de maximumsnelheid niet bij voorbaat gevaarlijk hoeft te zijn. De plaats, weersomstandigheden, verkeersintensiteit, eigen voertuig en eigen rijervaring, zijn voor veel bestuurders factoren die zij zelf wensen te beoordelen. Aan de hand van deze factoren bepalen zij de snelheid. Maar in de praktijk blijkt dat veel bestuurders in hun beoordelingsvermogen tekortschieten waardoor zij fouten maken met soms ernstige gevolgen.

Een aanrijding bij een snelheid van slechts 20 km per uur al niet meer alleen met handen is op te vangen en dat een botsing met een vast obstakel bij een snelheid van 50 km per uur te vergelijken is met een duik van 10 meter hoogte in een leeg zwembad.

[ 本帖最后由 楼主 于 2010-10-24 23:15 编辑 ]
12下一页
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受