你还可以把这封信转发出去,直接就可以号召荷兰人捐款.
Beste mensen,
Onlangs was er een gigantische aardbeving in mijn land, in mijn geboortestad.
Tot nu toe zijn er over de 12.000 doden, en een verschrikkelijk groot aantal mensen zijn nogsteeds vermist en gewond onder het puin.
De provincie waar ik vandaan kom is een vredelievende en prachtige omgeving en staat (onder andere) bekend om de Panda-beer, heerlijke delicatessen, en de zéér prettige leefomstandigheden. Het wordt door velen ook wel "het hemelse landschap" genoemd.
Ik kan nauwelijks geloven dat deze gruwelijke ramp in mijn geliefde land voorgekomen is..
Ook al zijn mijn familie-leden veilig, er zijn letterlijk tienduizenden slachtoffers. Zij voelen de pijn, de paniek, ze zijn gewond en in levensgevaar.
Die zelfde pijn voel ik deels ook, maar dan in mijn hart..
Ik kan geen nieuwsbericht zien zonder dat de tranen me over de wangen biggelen.. Kinderen liggen onder het puin, verward, huilend en roepend om hun moeders. Ouderen, welke al zoveel hebben meegemaakt en aan het eind van hun krachen zijn. En liggen ménsen zoals U en ik, zoals uw kinderen en kleinkinderen zijn. Dieren onder het puin worden ook gered, ook zíj voelen pijn!
Omdat ik in nu Nederland zit, kan ik ze helaas fysiek niet helpen, alleen
mentaal en door anderen te vragen óók een helpend handje toe te steken.
Luistert u alstublíeft naar uw hart en help mijn volk, door geld te sturen naar het Rode Kruis Nederland.
Het hoeft niet veel te zijn, alle kleine beetjes helpen.. Al is het maar één euro, het gaat erom dat u naar uw hart heeft geluisterd en daarmee ook het hart van een ander heeft geraakt.
De slachtoffers hebben hóóp nodig, en U kunt zich voorstellen hoeveel hoop het geeft als iemand wéét dat hij of zij gered wordt, mede door úw hulp..
Help alstublieft, een klein beetje menselijkheid en hulp is alles wat ik vraag.
Ik dank u bij voorbaat van harte, voor de mentale steun, maar óók de financiele. U red hiermee vele levens van jong en oud, en kunt gerust trots op uzelf zijn!
RODE KRUIS NEDERLAND
GIRO: 881
O.V.V: Slachtoffers Aardbeving China
www.rodekruis.nl |