荷乐网下载手机App | 客服热线:0031(0)104133904
新融入考试听力题目及标准答案:
A2 Oefenexamen 1


1.        Ik ga drie keer per jaar op vakantie. Hoe vaak gaat u op vakantie? En waar gaat u dan naar toe?

Ik ga twee keer per jaar op vakantie. Ik ga op vakantie naar China en Spanje.

2.        Ik spreek vier talen en mijn moedertaal is Nederlands. Welke talen spreekt u? En wat is uw moedertaal?

Ik spreek Nederlands, Engels en Chinees. Mijn moedertaal is Chinees.

3.        Ik heb twee zussen en veel neven en nichten. Wat kunt u vertellen over uw familie?

Ik heb een zus en een broer. Ik heb ook veel neven en nichten.

4.        Mijn dag begint altijd om zes uur in de ochtend. Hoe laat begint uw dag? En wat doet u dan het eerst?

Mijn dag begint om zeven uur ’s ochtends. Eerst ga ik mij wassen.

5.        Ik woon in een rijtjeshuis in Heemstede. Waar woont u en hoe is het contact met uw buren?

Ik woon in een flat in Rotterdam. Het contact met mijn buren is goed, wij drinken soms koffie samen.

6.        Ik doe allerlei dingen om gezond te blijven. Wat doet u allemaal om gezond te blijven?

Om gezond te blijven ga ik hardlopen en eet ik veel groente.

7.        Ik doe mijn boodschappen bijna altijd op de fiets. Hoe doet u uw boodschappen?

Ik doe mijn boodschappen lopend.

8.        Ik houd van autorijden, houd u ook van autorijden? Vertel ook waarom u wel of niet van autorijden houdt.

Ik houd ook van autorijden, omdat ik van naar andere plaatsen gaan houd.

9.        Ik luister elke dag naar het nieuws op de radio. Hoe vaak luistert u naar de radio? En naar wat soort programma luistert u het liefst?

Ik luister soms naar de radio. Het liefst luister ik naar interviews.

10.        Ik ga graag naar een feestje in het weekend. Wat doet u het liefst in het weekend? En vertel ook waarom u dat leuk vindt.

In het weekend ga ik het liefst wandelen in het bos. Het wandelen brengt mij tot rust.

11.        Ik ontvang graag vrienden op bezoek. Ontvangt u wel eens vrienden thuis op bezoek? En wat doet u dan met uw vrienden?

Ja, mijn vrienden komen vaak bij mij thuis op bezoek. Wij eten dan samen of drinken samen thee.

12.        Ik vind de winter een heerlijk seizoen. Welk seizoen vindt u het prettigst? En vertel ook waarom.

Ik vind de lente een fijn seizoen. Ik vind de bloemen heel mooi.

需要更多的鸡精??请加徐老师微信:DalianXiaochun

精彩评论1

此用户已注销  见习海盗  2017-5-8 21:27:57 | 显示全部楼层 来自: 荷兰
这是口语呀。哈哈
您需要登录后才可以回帖 登录 | 注册

本版积分规则

快速回复 返回顶部 返回列表

关于此网站上的Cookie

我们使用 Cookie 来个性化和改善您在我们网站上的使用体验,了解您如何使用本网站和为您提供量身定制的广告或咨询。 如果您继续使用我们的网站,即代表您同意我们使用 Cookie政策。 请访问我们Cookie条款隐私条款,了解最新内容。

接受