Toch gaat inclusief onderwijs nog een stap verder. Waar geïntegreerd onderwijs de nadruk legt op integratie, en het kind zich dus aanpast aan de bestaande schoolomgeving, wordt bij inclusief onderwijs de nadruk gelegd op het aanvaarden van de verscheidenheid: De school past zich aan aan de leerling en zijn mogelijkheden. Concreet vertaalt dat zich bv. in het loslaten van eindtermen omdat deze voor een inclusieleerling gewoon onmogelijk zijn.
1.Concreet vertaalt dat zich 翻译为:事实上这个便诠释了它自己(inclusief onderwijs)
2.bv.后面的部分我统统理解成插入语了,而in het loslaten van eindtermen是核心内容,翻译为:(例如)在取消资格评定方面
3.omdat引导的原因状语修饰in het loslaten van eindtermen的原因
结构是: 主语 deze (指代eindtermen等普通教育的产物)
谓语(系表结构充当)zijn gewoon(gewoon是bijvoeglijk naamwoord)
我认为onmogelijk是副词
做状语了引出gewoon的对象voor inclusieleerling
翻译为 :因为对于一个inclusief onderwijs下的学生来讲这不可能适合他。