http://www.nu.nl/news/1225779/37/Slecht_weer_leidt_tot_meer_snoepen.html
Amsterdam报道— 今天出炉的AC Nielsen调查数据显示,今年暑假的坏天气促进了糖果类小零食的销售,上个月糖果、巧克力和小点心的销售量比以往高出许多。
该调查今天公布在NRC Next报纸上,报纸中透露,上月条形和颗粒状的巧克力最受欢迎,销售量上涨14%,而小糖果也很受欢迎销售量上涨11%。所有巧克力的总销售量增长了10%达到7350万欧元。
同样在消费市场中饼干和小点心的销售量也非常好,销售量提高了10%。糖果类的销售量也增长了4%。
根据 AC Nielsen的发言人宣称,天气经常影响饮料和食品的销售量,比如去年的暑假天气比较炎热些,所以饮料、啤酒、冰淇淋和矿泉水的销售量就略高些。
Slecht weer leidt tot meer snoepen
AMSTERDAM - Nederlanders hebben met het slechte zomerweer massaal troost gezocht in de snoeptrommel. Uit cijfers van onderzoeksbureau AC Nielsen blijkt dat de verkoop van snoep, chocolade en koek de afgelopen maanden meer dan normaal is gestegen.
Het bedrijf bevestigde vrijdag een bericht in NRC Next.
De omzet van repen en tabletten chocolade groeide met maar liefst 14 procent en die van bonbons nam toe met 11 procent. In totaal steeg de omzet in chocolade met 10 procent naar 73,5 miljoen euro.
Drop
Ook aan biscuits en koek deed de Nederlandse consument zich te goed (plus 10 procent). In het segment snoep was drop een opvallende stijger met 4 procent.
Volgens een woordvoerder van AC Nielsen heeft het weer altijd invloed op het eet- en drinkpatroon. Vorig jaar, toen het zo warm was in de zomer, steeg de omzet van fris, bier, ijs en water meer dan normaal. |